açık
açık
açık
parçalı bulutlu
kapalı
03.10.2023 tahmini hava durumu
1963 yılında Balıkesir İli Dursunbey İlçesinde doğmuştur. İlk, orta ve lise tahsilini Dursunbey de tamamladıktan sonra, Konya Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesini 1988 yılında bitirmiştir.Askerlik görevini yedek subay olarak tamamladıktan sonra özel sektörde faaliyet gösteren bir yem fabrikasında teknik müdür olarak 1 yıl görev almıştır.
Daha sonra da kendisine ait olan iş yerini kurmuştur.1999 – 2004 yılları arası İl Genel Meclisi üyesi olarak görev almış ve 2009 mahalli seçimlerinde tekrar İl Genel Meclisi üyesi olarak seçilmiştir.Meclis 1. Başkan Vekilliği görevinde de bulunmuş ve 2006 yılından İl Genel Meclisi Başkanlığı seçimine kadar kendi iş yeri dışında ortak olduğu inşaat sektöründe faaliyet gösteren özel bir şirkette de müdür olarak çalışmıştır.
2011 Nisan ayından 2014 Mart ayına kadar İl Genel Meclisi Başkanlığı görevini sürdüren Ramazan Bahçavan, 30 Mart 2014 Yerel Seçimlerinde Dursunbey Belediye Başkanı olarak seçilmiştir. 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde ikinci kez Dursunbey Belediye Başkanlığına seçilen Bahçavan aynı zamanda Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanlığı görevini sürdürmektedir.
Kıymetli Dursunbeyli hemşehrilerim;
30 Mart 2014 seçimlerinde bize güvenerek emanet ettiğiniz Dursunbey’imizi, halka hizmet, hakka hizmettir bilinci ile kendimize önemli bir görev olarak teslim almıştık. Dursunbey’e hizmet etmek için çıkmış olduğumuz bu önemli yolda her zaman sizin desteğinizi yanımızda hissettik. Halkımızın her kesimine en iyi hizmeti ulaştırmak için parti rozetimizi çıkarıp, Dursunbey’in menfaatleri doğrultusunda yolumuza devam ettik. Dursunbey’i layık olduğu en iyi noktaya getirmek için gecemizi gündüzümüze katarak çalışmaya başladık.
Göreve geldiğimiz günlerde ilk projelerimiz Sosyal Belediyecilik anlayışını halkımız ile tanıştırmak oldu. Bu kapsamda ilk olarak Sevgi evimizi kurduk ve burada özellikle kırsal mahallelerimizde zor şartlarda yaşayan vatandaşlarımıza ev konforunda bir yaşam alanı oluşturduk. Vatandaşlarımızın acılı günlerinde onların acısına ortak olurken, özellikle cenaze sahibi vatandaşlarımızın o telaşlı hallerini azaltmak adına, cenaze nakilden, mezar kazımına, kefen hizmetinden, duyuru ve anons hizmetlerine ücretsiz olarak vatandaşlarımızı faydalandırdık. Vatandaşlarımızın iyi günlerinde de yanlarında olarak birçok etkinlik ve program ile hemşerilerimiz ile bir araya geldik.
Görev süremiz içinde alt yapı hizmetleri, sosyal ve kültürel faaliyetler, yol çalışmaları, şehirleşme, modern vizyon projeleri, sağlık hizmetleri, rekreasyon alanları, eğitim hizmetleri, belediyemize gelir getiren kaynaklar ve istihdam projelerini en iyi şekilde uyguladık. Balıkesir’in Büyükşehir olmasından dolayı Büyükşehir hizmetleri ilçemize en etkin şeklide geldi ve gelmeye devam ediyor. Köyden mahalleye dönen kırsal yerleşim yerlerimizle beraber merkez dâhil olmak üzere 111 mahallemize bu hizmetleri ulaştırdık.
Seçim beyannamemizde size sunmuş olduğumuz projelerin %95’ini tamamlayarak büyük bir başarı elde ettik. %5’lik tamamlayamadığımız projelerimizin bir kısmı devam ederken, bir kısmı da güncelliğini yitirdiği için hayata geçirilemedi. Dursunbey’imizi layık olduğu değere ulaştırmak için yapmış olduğumuz çalışmalar, ilçemizin çehresini hızla değiştirdi ve geliştirdi. İnşallah bundan sonra da hep beraber Dursunbey’i geleceğe taşıyarak, ortak akıl, istişare ve katılım belediyeciliği ile başarılı hizmetler uygulamak istiyoruz.
Yeni dönemde de sizin desteğiniz ve bize olan güveninizle çıkmış olduğumuz bu yolda, emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın sürekli altını çizdiği “İnsana değer” kavramını temel alarak, muhtaçları gözetecek, yaşlılarımızı asla unutmayacağız. Gençlerimizin daima yanında olacak onlar için yeni projeler üretmeye devam edeceğiz. Engelleri de ortadan kaldırarak bu özel kardeşlerimizin yaşam kalitelerini birlikte arttıracağız.
Daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi Dursunbey’in en büyük sorunlarından biri olan istihdam ve göç problemine çare olmak için büyük aşama kat ederek sonuna yaklaştığımız Organize Sanayi Bölgesi projesini bitireceğiz. Büyüyen Türkiye profiline uygun olarak ilçemizi modern kentler seviyesine ulaştırmak için geliştirdiğimiz projelerimize devam edeceğiz. İlçemizin marka değerini yükselterek bölgemizi cazibe merkezi haline getireceğiz. Organize Sanayi Bölgemiz ile ilgili olarak bir çok büyük çaplı firma Belediyemizden yer talep etmekte, görüşmelerimiz de olumlu yönde devam etmektedir. İnşallah 2019 yılı sonunda alt yapısı tamamlanacak olan OSB’mizde fabrika inşaatlarının da yükselişine birlikte şahit olacağız.
Değerli vatandaşlarım;
İlçemizde yaşayan her ferdin mutlu, huzurlu bir şekilde yaşaması için, sizin de bana vereceğiniz destek ve güvenle, yeni dönemde Dursunbey’e yaptığımız hizmetleri devam ettirmek için, parti teşkilatımızın verdiği görev doğrultusunda Ak Parti Dursunbey Belediye Başkan Adayı oldum. Bu yeni dönemde Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da belirttiği gibi Gönül Belediyeciliğini sizlere daha yakından hissettirmek için daha yoğun gayretlerimiz olacak. İnşallah 5 yıl boyunca ameliyata yatırdığımız ilçemizi, yeni dönemde estetik bir güzelliğe de kavuşturacak, kırsal mahallelerimizin ihtiyaç ve taleplerini de en hızlı şekilde Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte karşılayacağız.
Bizlere 2014’te vermiş olduğunuz emaneti korumaya devam ederek, Allah’ın izniyle Dursunbey için beraberce yürümeyi umut ediyor, ‘yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır’ düsturu ile hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum.
...
2004 / 12 Sayılı Genelge : Dilekçe ve Bilgi Edinme Hakkının Kullanılması
Bireylerin kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında idari makamlara başvuruda bulunmaları ve kendileri veya faaliyet alanlarıyla ilgili konularda bilgi edinme haklarını kullanmaları, eşitlik tarafsızlık ve açıklık ilkeleri temelinde demokratik ve şeffaf bir yönetimin gereğidir. İdare-birey ilişkisinde hukukun üstünlüğünü, demokratikleşmeyi ve saydamlığı sağlayabilmek için, idari faaliyetlerin yürütülmesi sırasında bireysel hak ve özgürlüklere duyarlı davranılması hukuk devletinin en temel niteliğidir.
Hükümetimiz, devlet ile toplum arasındaki bağların daha güçlü hale getirilmesini ve halkın talep ve beklentilerine azami düzeyde cevap verilmesini esas alan bir politika benimsemiştir. Acil Eylem Planı’nda da yer alan, “Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde vatandaş odaklı yaklaşımların benimseneceği” ilkesi, bu politikamızın temelini oluşturmaktadır.
Bu çerçevede, 3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanunla, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Temel hak ve hürriyetlerin korunması” başlıklı 40’ıncı maddesine eklenen ikinci fıkrayla, Devletin, işlemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürelerini belirtmek zorunda olduğu, keza “Dilekçe hakkı” başlıklı 74’üncü maddesinde yapılan değişiklikle de, dilekçe sahiplerine başvuru sonuçlarının yazılı olarak bildirilmesi hükme bağlanmıştır.
Anayasamızda yapılan bu değişikliklere uygulama kabiliyeti kazandırmak üzere, 01.11.1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 02.01.2003 tarihli ve 4778 sayılı Kanunla değiştirilen 7’nci maddesinde, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında, yetkili makamlarca dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verileceği ve sonucun ayrıca bildirileceği hükmüne yer verilmiştir. Ayrıca, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe girecek olan 9.10.2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile de kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usuller düzenlenmiştir. Her iki düzenleme de, Avrupa Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Ulusal Programda yer alan insan hakları alanında yasal ve idarî düzenlemelerin yapılması ve uygulamaların iyileştirilmesi taahhütleri açısından büyük önem ve öncelik taşımaktadır.
Ancak, söz konusu Anayasa ve Kanun hükümlerinin uygulanmasında gerekli hassasiyetin gösterilmediği, dilekçeyle yapılan başvurulara idarî makamlar tarafından bazen cevap verilmediği veya yasal süresinden sonra cevap verildiği, dolayısıyla dilekçe hakkının etkin şekilde kullanımının gerçekleşmediği yolunda şikayetler bulunmaktadır.
Bu bağlamda, bilgi edinme hakkı ile dilekçe hakkının mevzuatımızda yer alan esas ve usullere uygun olarak etkin kullanılmasını teminen, bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları, valilik, kaymakamlık ve mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, hizmet alanlarında aşağıda yazılı kurallara uymakla yükümlüdürler.
1- Dilekçe hakkı, sorulara cevap almak suretiyle bilgi edinmeyi, şikayette bulunmak suretiyle denetlemeyi, dilek ve öneride bulunmak suretiyle de demokratik katılımı sağlayan siyasal haklardandır. Bu itibarla,
a) Türk vatandaşları ile Türkiye’de ikamet eden yabancılar (karşılıklılık esası gözetilmek ve dilekçelerinin Türkçe yazılması kaydıyla) kendileri veya kamuyla ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne ve yetkili idari makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Dilekçe hakkının kullanımı çerçevesinde idareye yapılan her türlü başvuru aşağıda belirtilen usule uygun olarak cevaplandırılacaktır:
- Bireylerin ve tüzel kişilerin başvuru dilekçelerini alan idari makamlar, dilekçelerin alındığı tarih, kayıt numarası ve konusunu gösteren alındı belgesini düzenleyip, bu alındı belgelerini, herhangi bir ücret talep etmeden, başvuru sahiplerine vereceklerdir.
- Ad, soyad ve adres bulunmayan, imza taşımayan, belli bir konuyu içermeyen, ya da yargı mercilerinin görevine giren konularla ilgili dilekçeler cevaplandırılmayacaktır. Ancak, bu unsurları ihtiva etmemekle birlikte, başvurulara olayla ilgili inandırıcı mahiyette bilgi ve belgeler eklenmiş veya somut nitelikte bilgi, bulgu ya da olaylara dayanılıyor ise, bu hususlar ihbar kabul edilerek idarece işlem yapılabilir.
- Başka bir idari makamın görev alanında kalan başvurular, ilgili idarî makama iletilecek ve başvuru sahibine de bilgi verilecektir.
- Bireylerin ve tüzel kişilerin, kendileriyle veya kamuyla ilgili, dilekçeyle usulüne uygun bir şekilde yaptıkları başvuruların idarece geciktirilmeksizin en kısa sürede cevaplandırılması yasal bir zorunluluktur. Yetkili idarî makam tarafından, bu şekilde yapılan başvurularla ilgili olarak, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içerisinde gerekçeli olarak cevap verilecektir. İşlem devam ediyorsa, sonucu hakkında ayrıca bilgi verilecektir.
- Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gönderilen dilekçelerin dilekçe komisyonu ile İnsan Hakları İnceleme Komisyonu’nda incelenerek 60 gün içinde karara bağlanacağı göz önüne alınarak, TBMM Dilekçe Komisyonu tarafından gönderilen dilekçelerin de ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca en geç otuz gün içerisinde cevaplandırılmasına dikkat edilecektir.
b) Mevcut idari işlemlerden idari başvuru yolu açık bulunanların değiştirilmesi, kaldırılması veya geri alınmasıyla ilgili başvurular üzerine, İdari Yargılama Usulü Kanununun (İYUK) ilgili idari makama başvuru ve cevap süresini düzenleyen 11’inci maddesi hükmü dikkate alınarak aşağıdaki işlemler yapılacaktır.
- Başvuru dilekçesi, idari işlemleri değiştirmeye, kaldırmaya veya geri almaya yetkili olan idari makama en kısa sürede ulaştırılacaktır.
- Yetkili idari makam, başvuru dilekçesinin idareye verilmesini müteakip en kısa sürede gerekli inceleme ve araştırmayı yapmak suretiyle işlemin yerindeliği yanında bütün unsurları bakımından hukukiliğini de değerlendirerek cevap verecektir.
- İdari işlemin değiştirilmesi, kaldırılması veya geri alınmasının mümkün olmaması halinde, başvuru sahibine verilecek cevapta, bu idari işleme karşı başvurulabilecek kanun yolları ile başvuru süreleri de gösterilecektir.
2- Bilgi edinme hakkının kullanılmasına ilişkin esas ve usuller, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe girecek olan 4982 sayılı “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu”nda düzenlenmiş bulunmaktadır. Bu itibarla,
a) Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, faaliyetlerine ilişkin mezkur Kanun kapsamında bulunan bilgi başvurularını süratli bir şekilde sonuçlandırarak Kanunda belirtilen istisnalar dışında her türlü bilgi ve belgeyi başvuru sahiplerine vereceklerdir.
b) Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine, istenilen bilgi ve belgeye erişimi on beş iş günü içinde sağlayacaklardır. İstenilen bilgi ve belgenin; başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlanması, başka bir kurum veya kuruluşun görüşünün alınmasını gerektirmesi ya da başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi hallerinde bilgi ve belgeye erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Ancak bu sürenin uzaması durumunda, gerekçe başvuru sahibine yazılı olarak on beş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilecektir.
c) Kişinin çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek olanlar hariç, yargı denetimi dışında kalan idarî işlemler, devlet sırları, ülkenin ekonomik çıkarlarına, istihbarata, idarî veya adlî soruşturmaya, özel hayata dair bilgiler, haberleşmenin gizliliğini ihlal edecek bilgi ve belgeler, ticari sırlar ile Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamındaki hususlar bilgi edinme hakkının istisnasını oluşturur. Keza, tavsiye ve mütalaa talepleri ile yayımlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler de bilgi edinme başvurularına konu edilmeyecektir.
d) Bilgi Edinme Hakkı Kanununun uygulanmasında ihmali, kusuru veya kastı bulunan memurlar ile diğer kamu görevlileri hakkında işledikleri fiillerle ilgili olarak, genel hükümler çerçevesinde ceza kovuşturmasını gerektiren haller saklı kalmak kaydıyla, tabi oldukları mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanacaktır.
Ayrıca; dilek ve şikayetlerini, kamu kurum ve kuruluşlarına gelerek sözlü olarak ileten başvuru sahipleri, hoşgörü ve güler yüzle karşılanarak kendilerine yardımcı olunacaktır. Başvuru sahiplerinin talepleri anında incelenerek, sorunlarının mümkün olduğu oranda mahallinde çözümlenmesine özen gösterilecektir.
Bu çerçevede, konuya ilişkin Anayasal ve yasal kurallar ile yukarıda belirtilen usul ve esaslar hakkında tüm personel bilgilendirilecek, personele yönelik eğitim programlarında konuya ayrıntılı olarak yer verilmesi sağlanacak, bilgi edinme ve dilekçe haklarının kullanımı kapsamındaki başvurulara ilişkin uygulamalar mevzuat dahilinde denetlenecek ve denetimler sonucu belirtilen kurallara uymadıkları saptanan kamu görevlileri hakkında genel hükümlere göre disiplin ve ceza işlemleri uygulanacaktır.
3071 sayılı “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun”un uygulanması çerçevesinde yayınlanmış bulunan halkla ilişkiler konulu 22.1.1993 tarihli ve (1993/2) sayılı Genelgenin 2’nci maddesinde “iki ay” olarak belirtilen dilekçenin cevaplandırılmasına ilişkin süre, mevzuatta yapılan değişikliğe istinaden “30 gün” şeklinde değiştirilmiş, vatandaş başvuruları konulu 29.12.1994 tarihli ve 20369 sayılı yazı yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu itibarla; “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun” ile “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu” hükümlerinin gerekleri, bütün kamu kurum ve kuruluşları tarafından yukarıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda yerine getirilecektir.
Bu genelge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
(24 Ocak 2004 tarih ve 25356 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanmıştır.)