MENU
BAŞKAN

35℃

Emlak İstimlak Müdürlüğü

Loading...

Cuma

açık

35 / 33℃

Cumartesi

açık

16 / 16℃

Pazar

açık

14 / 14℃

Pazartesi

açık

12 / 12℃

Salı

açık

17 / 17℃

HAVA DURUMU

27.06.2025 tahmini hava durumu

35℃

Emlak İstimlak Müdürlüğü

Niyazi BÜK

Emlak İstimlak Müdürü

ÖZGEÇMİŞ

1973 yılı Dursunbey doğumluyum. İlköğrenimimi Akbaşlar Köyü ilkokulunda, orta ve lise tahsilimi Dursunbey İmam-Hatip Lisesinde yaptım. 1998 yılında Askerlik görevimi tamamlayıp tezkere alarak memleketime döndüm. Askerlik dönüşü özel sektörde faaliyet gösteren değişik firmalarda işçi olarak 2001 yılına kadar çalışmıştım. 2001 yılı Mart ayında Manisa Ahmetli ilçesi Belediyesine Şoför olarak atandım. Bu ilçede 18 ay görev yaparak asaletim tasdik olduktan sora Dursunbey Belediye Başkanlığı Fen işleri Müdürlüğüne Şoför olarak naklen atandım. 2003 ve 2006 yılları arasında Dursunbey Belediyesi İtfaiye Amirliğinde Şoför olarak görevlendirildim. 2006 yılında Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesine Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni olarak çalışmaya başladım. 2010 yılında 3. dereceli Şef Kadrosuna atandım. Daha sonra Dursunbey Belediye Meclisinin 02.01.2014 tarih ve 7 sayılı kararı ile ihdas edilen Emlak ve İstimlak Müdürlüğü birimine müdür olarak atandım. Halen aynı kadroda müdür olarak çalışmaktayım. Evli ve iki çocuk babasıyım.

MÜDÜRLÜK HAKKINDA

 

T.C.DURSUNBEY BELEDİYESİ

EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

 

1.Belediye mülkiyetinde veya tasarrufunda olan taşınmaz malların tespitlerini yapmak, değerlendirmeye hazır tutmak, envanterini ve kayıtlarını tutmak.

2.Satılan gayrimenkulleri sicilinden düşmek.

3.Belediyeye bağışlanan taşınmaz malların bağış ve şartlı bağışların usulüne uygun olarak kabullerini ve tapu kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

4.Tahsis, takas, devir, irtifak hakkı, üst hakkı, intifa hakkı kurulması konularında gerektiğinde ilgili mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak.

5.Belediyenin taşınmaz mallarının, ilgili mevzuat ve amacı doğrultusunda kamu kurum ve kuruluşlarına bedeli karşılığı veya bedelsiz tahsis edilmesine, tahsis kararının kaldırılmasına, tahsis amacının değişimine veya süre uzatımına yönelik idari işlemleri yapmak.

6.Devlet İhale Kanunu hükümleri doğrultusunda, belediyenin taşınmaz mallarının satışına ve kiralanmasına yönelik idari işlemleri mevzuata uygun olarak yürütmek, ihale şartnameleri ve sözleşmeleri yapmak,

7.Belediyenin özel malları veya üst hakkı belediyeye verilmiş olan donatı alanları üzerinde, bu üst hakkına dayanılarak ilgili mevzuat doğrultusunda yapılacak tesisler için irtifak hakkı–üst hakkı tesis etmek. Buna yönelik idari sözleşme ve şartnameleri düzenlemek, ihale işlemlerini yapmak.

8.Müdürlüğü ilgilendiren ve yargıya intikal edilen konular hakkında Mahkemece istenen bilgi ve belgeleri zamanında ve tam olarak hazırlayarak iletmek.

9.2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 75. Maddesi kapsamında; Belediyenin özel mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmaz malların, gerçek ve tüzel kişilerce işgali belirlendiği takdirde, fuzuli işgalden ecri misil ile ilgili işlemleri başlatmak.

10.Kiralananın kiraya veriliş amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığının takibini sağlamak.

11.Amacı doğrultusunda kullanılmayan, şartname ve sözleşme dışı kullanılan kiralananın kira akdinin iptali ve tahliyesi için ilgili müdürlük nezdinde girişimlerde bulunmak.

12.Yeni kiraya verilecek, satışı yapılacak veya ecrimisil’e bağlanacak taşınmazların değer tespitlerinin yapılması için değerlendirme komisyonuna değer tespitini yaptırmak.

 

 

13.Kira süresi biten belediye taşınmazlarını idari sözleşme kurallarına uygun ve eksiksiz olarak teslim almak, tahliyesini sağlamak, aksi durumda tam teslim amacıyla gereken idari işlemlerin yapılması için gereğini yapmak.

14.Belediye hizmetlerinin sunulması için gerekli olan bina kiralamalarına yönelik araştırmaları yapmak belediye birimlerinden gelen teklifleri incelemek ve bu konuya ilişkin idari iş ve işlemleri yapmak

15.Mülkiyeti belediyemize ait olan her türlü gayrimenkulün satış işlemlerini yürütmek ve Belediyelere yetki veren kanunlar ile Belediyelere çeşitli görevler yükleyen diğer kanunlar uyarınca özel mülkiyette bulunan gayrimenkullerin kamu yararı amacıyla, devlet veya bir kamu tüzel kişiliğinin mülkiyetine geçmesini sağlayan kanuni çalışmalar ile gayrimenkul sicil ve kayıt işlemlerini tutar ve yürütür.

16.İhtiyaç duyulmayan, artık parsel hüviyetinde olan veya satışı uygun görülen taşınmaz veya hisselerin satış sürecini yürütmek.

17.Satışı mümkün olmayan belediye adına hisseli parsellerin şüyuun izalesi suretiyle sattırmak,

18.Belediyenin yetki ve sorumluluk kapsamında yürüteceği kamu hizmetleri için gerekli olan kamu kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazları ilgili yasal mevzuat çerçevesinde satın almak.

19.Kamulaştırılması uygun görülen imar planı bulunmayan alanlarda olan taşınmazların, kamulaştırma kararı alınmasına yönelik işlemlerin ve imar planı bulunan alanlarda kamulaştırmaya başlama kararı alınmasına yönelik işlemlerin yapılmasını sağlamak.

20.Belediyenin satın alacağı, kamulaştıracağı ve irtifak hakkı kuracağı taşınmazların tapu sicil-kayıt araştırmalarını yapmak. Taşınmazlar üzerindeki şerh, rehin, ipotek, haciz, irtifak ve intifa hakları ile beyanlar hanesinde kayıtlı bilgileri edinmek.

21.Belediyeye ait taşınmazların tapu sicillerinde değişiklik işlemlerini yapmak. Belediyenin kamulaştıracağı veya irtifak hakkı tesis edeceği taşınmazlar üzerine kamulaştırma şerhi koymak.

22.Belediye birimleri veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile şahısların talep ettiği bilgileri incelemek, cevaplamak gerektiğinde bilgi ve belgeleri vermek,

23.Belediyenin ihtiyacı olan taşınmazların takas yolu ile elde edilmesi: belediye hizmetlerinde ihtiyaç duyulup da mülkiyeti belediyeye ait olmayan taşınmazların kıymet takdiri yapılarak belediyemize alınması, bu taşınmazlara karşılık olarak para yerine yine taşınmazın değerine eş değer belediyenin başka bir taşınmazının verilmesi, eğer taşınmazlar arasında bedel farkı doğarsa bu bedelin tahsil edilmesi veya ödenmesi ile tapu tesciline ilişkin iş ve işlemlerin yapılması.

24.Yürütülen tüm iş ve işlemlere ait her türlü bilgi belge ve dokümanı arşivlemek.

25.İdarenin uygun göreceği diğer görevleri yerine getirmek.

26.Belediye Meclisinin 02.01.2014 tarih ve 7 numaralı kararı ile ihdas edilen Emlak İstimlak Müdürlüğü birimi, 1 müdür ve 2 personel ile hizmet vermektedir.