MENU
BAŞKAN

35℃

Mali Hizmetler Müdürlüğü

Loading...

Cuma

açık

35 / 33℃

Cumartesi

açık

16 / 16℃

Pazar

açık

14 / 14℃

Pazartesi

açık

12 / 12℃

Salı

açık

17 / 17℃

HAVA DURUMU

27.06.2025 tahmini hava durumu

35℃

Mali Hizmetler Müdürlüğü

Necati OLÇUN

Mali Hizmetler Müdürü

ÖZGEÇMİŞ

1981 Yılında Durnacık Mahallesinde doğdu. İlkokulu Durnacık İlkokulunda bitirdi. 2000 Yılında Balıkesir İmam - Hatip Lisesinden mezun olmasına müteakip aynı yıl Kütahya/Simav/Yeşildere Belediyesinde memuriyete başladı. 2002 Yılında Dursunbey Belediyesine naklen atandı. 2008 Yılında Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünden mezun oldu. Memuriyete Muhasebe Servisinde başlamış olup 2008 Yılından bu yana Mali Hizmet Müdürlüğü görevini yürütmektedir. Evli ve 2 çocuk babasıdır.

MÜDÜRLÜK HAKKINDA

T.C.DURSUNBEY BELEDİYESİ

MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

 

1.Belediye Birimlerinden gelen teklifler çerçevesinde Belediyemizin tahmini bütçesini hazırlamak, ilgili aşamalarını izleyerek bu bütçenin meclisimize kabulünden sonra Belediyemize ait tüm ödemelerin bütçeye ve yasa, tüzük ve yönetmeliklere uygun olarak bir program içinde yapılmasını sağlamak ve denetlemek, bütçedeki sapmalara göre aktarma yapmak.

 

2.Mali yılsonunda önceki yıla ait hesabı çıkartmak, kesin hesabın Meclise kabulünde sonra yönetim dönemi hesabını Sayıştay’a sunmak.

 

3.Belediyemiz Ayniyat ve Demirbaş hesabını tutmak.

 

4.Belediyece idare edilen ambar, imalathane, ocak vb.  müesseselerden her birinde bulunacak, her türlü madde, eşya ve malzeme ile daire ve  kurumlardaki demirbaş eşyaların giriş ve çıkış işlemlerini yaparak korunmasını sağlamak.

 

5.Alımı yapılan mal ve malzemenin, ilgili teknik ve idari şartnamelerin doğrultusunda ve ayniyat yönetmeliği esaslarına göre diğer işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak.

 

6.Yeni alınan araçlara Plaka ve Ruhsat çıkarır, araçların, motorlu araç, makine ve teçhizatların kaza ve sigorta işlemlerini takip etmek.

 

7.Ekonomik ömrünü dolduran veya hurdaya ayrılacak araçların trafik kayıtlarından düşürülmesi için gerekli işlemleri yapar, ayrıca her türlü hibe araç ve gerecin Belediyeye intikal işlemlerini yerine getirmek.

 

8.Belediyemizin kanunlarla belirlenen her türlü vergi, resim, harç ve çeşitli gelirlerin tarh, tahakkuk ve tahsilât işlerini yürütmek, diğer birimlerce verilen her türlü hizmetlerin karşılığında bu birimlerimizin gelir tarifesi ile belirlenen miktarlar üzerinde hazırlamış oldukları tahakkukları, tahsildarlar vasıtasıyla tahsil edilmesini ve bu tahsilâtların Belediyemiz hesaplarına geçirilmesini sağlamak.

 

9.Her yıl Dursunbey Belediyesi Gelir tarifesinin hazırlanması için hizmet veren diğer birimlerin tarife tekliflerini 5393 sayılı Belediye kanununa ve 2464 sayılı Belediye gelirleri kanununa göre düzenleyerek bütçe ile birlikte Meclisimize sunmak ve meclis tarafından onaylanan gelir tarifesinin takip ve tahsil etmek.

 

10.Ödeme evraklarını kontrol etmek ve alacaklılara 5018 sayılı kanun hükümlerine göre borçları ödemek. Ödemelere ve Muhasebe İşlemlerine ilişkin evrakları muhafaza etmek, arşivlemek. Ayrıca bu ehvrakları elektronik arşiv sistemine aktarmak.

 

11.Resmi kurumlara olan borçları takip etmek ve ödemek.

 

12.2886 Sayılı Yasaya göre yapılacak taşınmaz ihaleleri dışında kalan ihalelerde, ihale ile ilgili belgeleri hazırlamak.

 

13.Tahsilat servisinden gelen ve vadesinde ödenmeyen borçların ön takip işlemlerini yapmak ve ön takip aşamasında borçlu mükellefler tarafından yapılacak ödemelerin tahsilini sağlamak.

 

14.6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü hakkında kanuna göre takibe alınan amme alacaklarını, vergi türleri itibariyle icmal defterine işlemek.

 

15.Amme alacağını güvence altına almak amacıyla borçlulardan teminat talebinde bulunmak ve gerektiğinde ihtiyati haciz uygulaması ile ilgili işlemleri yapmak.

 

16.Ödeme emirlerinin tebliğ sürecini yürütmek, ödeme emri tebliğine rağmen borcunu ödemeyen veya mal bildiriminde bulunmayan borçlular için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü hakkında kanuna göre takibini yapmak.

 

17.İcra memurunun bulunmadığı hallerde Belediye alacakları için cebri icra yoluyla gerekli kovuşturmaları yapmak.

 

18.Yapılan tahsilatı, tecilleri, terkinleri ve muhasebeleştirmesi gereken diğer işlemleri ilgili birimlere bildirmek.

 

19.Amme borçluları ile ilgili olarak 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü hakkında kanun ve ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde haciz uygulaması ile taşıma işlemini yapmak.

 

 

20.Cebri icra yoluyla kovuşturma yapılan Belediye alacakların tahsil etmek ve tahsil olunan paraların Belediye Veznesi’ne veya bankaya yatırılmasını sağlamak.

 

21.Belediyemiz görev alanında faaliyet gösteren ve sürekli hükümlülüğü gerektiren vergilerden dolayı mükellef ya da sorumlu durumunda olan gerçek ve tüzel kişilerin hükümlülüğe giriş, çıkış ve değişikliklerle ilgili yoklama işlemlerini yapmak ve sicil kayıtlarını tutmak.

 

22.Diğer kurum ve kuruluşlardan gelecek birimi ilgilendiren bilgi taleplerinin mevzuata uygun şekilde cevaplamak.

 

25.İdare tarafından verilecek diğer iş ve işlemleri yerine getirmek.