kapalı
parçalı az bulutlu
açık
açık
parçalı bulutlu
02.05.2025 tahmini hava durumu
1963 yılında Balıkesir İli Dursunbey İlçesinde doğmuştur. İlk, orta ve lise tahsilini Dursunbey de tamamladıktan sonra, Konya Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesini 1988 yılında bitirmiştir.Askerlik görevini yedek subay olarak tamamladıktan sonra özel sektörde faaliyet gösteren bir yem fabrikasında teknik müdür olarak 1 yıl görev almıştır.
Daha sonra da kendisine ait olan iş yerini kurmuştur.1999 – 2004 yılları arası İl Genel Meclisi üyesi olarak görev almış ve 2009 mahalli seçimlerinde tekrar İl Genel Meclisi üyesi olarak seçilmiştir.Meclis 1. Başkan Vekilliği görevinde de bulunmuş ve 2006 yılından İl Genel Meclisi Başkanlığı seçimine kadar kendi iş yeri dışında ortak olduğu inşaat sektöründe faaliyet gösteren özel bir şirkette de müdür olarak çalışmıştır.
2011 Nisan ayından 2014 Mart ayına kadar İl Genel Meclisi Başkanlığı görevini sürdüren Ramazan Bahçavan, 30 Mart 2014 Yerel Seçimlerinde Dursunbey Belediye Başkanı olarak seçilmiştir. 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde ikinci kez Belediye Başkanlığına seçilen Bahçavan, 2019-2024 yılları arasında Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkan vekilliği, BALTOK Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Büyükşehir İmar Kurulu Başkanlığı görevlerini sürdürmüştür. 31 Mart 2024 Mahalli İdareler seçimlerinde ise üçüncü kez Dursunbey Belediye Başkanı olarak seçilen Ramazan Bahçavan evli ve iki çocuk Babasıdır.
Kıymetli Dursunbeyli hemşehrilerim;
30 Mart 2014 seçimlerinde bize güvenerek emanet ettiğiniz Dursunbey’imizi, halka hizmet, hakka hizmettir bilinci ile kendimize önemli bir görev olarak teslim almıştık. Dursunbey’e hizmet etmek için çıkmış olduğumuz bu önemli yolda her zaman sizin desteğinizi yanımızda hissettik. Halkımızın her kesimine en iyi hizmeti ulaştırmak için parti rozetimizi çıkarıp, Dursunbey’in menfaatleri doğrultusunda yolumuza devam ettik. Dursunbey’i layık olduğu en iyi noktaya getirmek için gecemizi gündüzümüze katarak çalışmaya başladık.
Göreve geldiğimiz günlerde ilk projelerimiz Sosyal Belediyecilik anlayışını halkımız ile tanıştırmak oldu. Bu kapsamda ilk olarak Sevgi evimizi kurduk ve burada özellikle kırsal mahallelerimizde zor şartlarda yaşayan vatandaşlarımıza ev konforunda bir yaşam alanı oluşturduk. Vatandaşlarımızın acılı günlerinde onların acısına ortak olurken, özellikle cenaze sahibi vatandaşlarımızın o telaşlı hallerini azaltmak adına, cenaze nakilden, mezar kazımına, kefen hizmetinden, duyuru ve anons hizmetlerine ücretsiz olarak vatandaşlarımızı faydalandırdık. Vatandaşlarımızın iyi günlerinde de yanlarında olarak birçok etkinlik ve program ile hemşerilerimiz ile bir araya geldik.
Görev süremiz içinde alt yapı hizmetleri, sosyal ve kültürel faaliyetler, yol çalışmaları, şehirleşme, modern vizyon projeleri, sağlık hizmetleri, rekreasyon alanları, eğitim hizmetleri, belediyemize gelir getiren kaynaklar ve istihdam projelerini en iyi şekilde uyguladık. Balıkesir’in Büyükşehir olmasından dolayı Büyükşehir hizmetleri ilçemize en etkin şeklide geldi ve gelmeye devam ediyor. Köyden mahalleye dönen kırsal yerleşim yerlerimizle beraber merkez dâhil olmak üzere 111 mahallemize bu hizmetleri ulaştırdık.
Seçim beyannamemizde size sunmuş olduğumuz projelerin %95’ini tamamlayarak büyük bir başarı elde ettik. %5’lik tamamlayamadığımız projelerimizin bir kısmı devam ederken, bir kısmı da güncelliğini yitirdiği için hayata geçirilemedi. Dursunbey’imizi layık olduğu değere ulaştırmak için yapmış olduğumuz çalışmalar, ilçemizin çehresini hızla değiştirdi ve geliştirdi. İnşallah bundan sonra da hep beraber Dursunbey’i geleceğe taşıyarak, ortak akıl, istişare ve katılım belediyeciliği ile başarılı hizmetler uygulamak istiyoruz.
Yeni dönemde de sizin desteğiniz ve bize olan güveninizle çıkmış olduğumuz bu yolda, emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın sürekli altını çizdiği “İnsana değer” kavramını temel alarak, muhtaçları gözetecek, yaşlılarımızı asla unutmayacağız. Gençlerimizin daima yanında olacak onlar için yeni projeler üretmeye devam edeceğiz. Engelleri de ortadan kaldırarak bu özel kardeşlerimizin yaşam kalitelerini birlikte arttıracağız.
Daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi Dursunbey’in en büyük sorunlarından biri olan istihdam ve göç problemine çare olmak için büyük aşama kat ederek sonuna yaklaştığımız Organize Sanayi Bölgesi projesini bitireceğiz. Büyüyen Türkiye profiline uygun olarak ilçemizi modern kentler seviyesine ulaştırmak için geliştirdiğimiz projelerimize devam edeceğiz. İlçemizin marka değerini yükselterek bölgemizi cazibe merkezi haline getireceğiz. Organize Sanayi Bölgemiz ile ilgili olarak bir çok büyük çaplı firma Belediyemizden yer talep etmekte, görüşmelerimiz de olumlu yönde devam etmektedir. İnşallah 2019 yılı sonunda alt yapısı tamamlanacak olan OSB’mizde fabrika inşaatlarının da yükselişine birlikte şahit olacağız.
Değerli vatandaşlarım;
İlçemizde yaşayan her ferdin mutlu, huzurlu bir şekilde yaşaması için, sizin de bana vereceğiniz destek ve güvenle, yeni dönemde Dursunbey’e yaptığımız hizmetleri devam ettirmek için, parti teşkilatımızın verdiği görev doğrultusunda Ak Parti Dursunbey Belediye Başkan Adayı oldum. Bu yeni dönemde Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da belirttiği gibi Gönül Belediyeciliğini sizlere daha yakından hissettirmek için daha yoğun gayretlerimiz olacak. İnşallah 5 yıl boyunca ameliyata yatırdığımız ilçemizi, yeni dönemde estetik bir güzelliğe de kavuşturacak, kırsal mahallelerimizin ihtiyaç ve taleplerini de en hızlı şekilde Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte karşılayacağız.
Bizlere 2014’te vermiş olduğunuz emaneti korumaya devam ederek, Allah’ın izniyle Dursunbey için beraberce yürümeyi umut ediyor, ‘yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır’ düsturu ile hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum.
Kıymetli Dursunbeyli hemşehrilerim;
Dursunbey Belediye Başkanı Ramazan Bahçavan, 31 Mart Mahalli İdareler Seçimleri sonucu 3. kez yeniden Belediye Başkanı seçilmesinin ardından hemşehrilerine teşekkür etti.
Geçtiğimiz hafta sonu gerçekleşen 31 Mart Mahalli idareler seçimlerinde yeniden Dursunbey Belediye Başkanı seçilen Ramazan Bahçavan, “Sevgili Dursunbeyli hemşehrilerim; Mahalli İdareler Yerel Seçimlerinde şahsımı 3. Kez İlçemizin Şehr-i Emin’i olarak layık gördünüz. İlçeme yeniden hizmet etme fırsatı verdiğiniz ve beni yetkilendirdiğiniz için sizlere çok teşekkür ediyorum.” dedi.
Başkan Bahçavan, “Seçimlerde ilçemizde bulunan 161 sandıkta oy kullanarak, güzel bir demokrasi örneği gösteren her bir vatandaşımıza şükranlarımı sunuyorum. Bu seçim sonucunda %59’luk oranla Dursunbey Belediye Başkanlığını, %58.50 oranla ise Belediye Meclisimizi elde ettik. Resmi olmayan sonuçlara göre 12 AK Parti Meclis üyesi, 2 Yeniden Refah Partisi Meclis üyesi ve 1 Saadet Partisi Meclis üyesi meclisimize hizmet etmek için hemşehrilerimiz tarafından seçildiler. Yeni dönemde her birimiz parti rozetlerimizi bir kenara bırakarak, ilçemizin her bir ferdine, dört bir köşesine hizmet etmek için canla başla çalışmaya devam edeceğiz. İlçemiz bu dönem Balıkesir Büyükşehir Belediye Meclisinde ise 4 AK Partili Meclis üyesi ile temsil edilecek. Bu süreçte muhalefet olarak görev alacağımız Balıkesir Büyükşehir Meclisimizde de, en iyi hizmetleri İlçemizde sürdürebilmek için tüm enerjimiz ve gayretimiz ile çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.
Seçimler sonucu Milletin vermiş olduğu mesajı net bir şekilde aldıklarını ifade eden Belediye Başkanı Ramazan Bahçavan, “Milletimiz bu seçimlerde sandık vesilesi ile bizlere uyarısını açık ve net bir şekilde yaptı. Milletimizin iradesine karşı boynumuz kıldan incedir. Milletimize hizmet etme noktasında alnımız açık olarak AK Belediyeciliği bizler Dursunbey’de sürdürmeye devam edeceğiz.
Hizmet belediyeciliğini azim ve kararlılıkla sürdüreceğimiz bu dönemde Balıkesir Büyükşehir ve Hükümet yatırımlarında tüm imkânlarımızı İlçemize hizmet etmek için kullanacağız. Gelişen ve değişen Dursunbey’i 10 yıldan bu yana yaptığımız hizmetlerle bir üst seviyeye birlikte taşıdık. İnşallah Ülkemizin hizmetkârı olan AK Parti Genel Başkanımız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın da destekleri ile İlçemize hizmetler artarak devam edecek. Seçim öncesi beyan ettiğimiz her bir projemiz için de derhal harekete geçeceğiz.
Bu vesile ile bizlere güvenerek yeniden Belediye Başkan adayı gösteren Kıymetli Genel Başkanımız Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a, seçim çalışmaları boyunca bizi yalnız bırakmayan AK Parti teşkilatımıza, dava arkadaşlarımıza, ekibimize, bizleri coşku ve samimiyet ile bağrına basan tüm halkımıza teşekkür ediyorum.
Ayrıca 2019 ile 2024 yılları arasında Balıkesirimiz genelinde gerçekleştirdiği projeler ile örnek bir yönetim sergileyen Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanımız Yücel Yılmaz ve ekibine, İlçemize yaptığı hizmetler için teşekkür ediyor, 31 Mart seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen Ahmet Akın’a ve tüm İlçe Belediye Başkanlarına ise başarılar diliyorum.
Şimdi yeniden göreve başlama vakti. Allah yardımcımız olsun.” ifadelerini kullandı.
T.C.DURSUNBEY BELEDİYESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç:
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü'nün kuruluş, görev, yetki, sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Yasal Dayanak
MADDE 3- (1) Dursunbey Belediye Meclisinin 02.06.2011 tarih ve 55 sayılı kararı ile norm kadro oluşturulan İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer mer'i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Dursunbey Belediyesi'ni
b) Başkanlık: Dursunbey Belediye Başkanlığı'nı,
c) Müdürlük: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü'nü,
d) Müdür: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü'nü,
e) Personel: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde görev yapan tüm personeli ifade eder.
Kuruluş
MADDE 5- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı "Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine dayanılarak Dursunbey Belediye Meclisinin 02.06.2011 tarih ve 55 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
Teşkilat
MADDE 6-
(1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a)Müdür
b)Memurlar
c)İşçiler
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
a) Müdür
b) İnsan Kaynakları ve Eğitim Servisi
c) Hukuk İşleri Servisi
(3) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde; birimlerin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için Müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği görevlendirilme yapılabilir.
(4) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan şef ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
MADDE 7 – (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 8 –
(1) Memur personelin kurum içi görevlendirme, kurumlar arası nakil, kadro değişikliği, açıktan atama ve geçici görevlendirme işlemlerini yapmak, talep dilekçelerini incelenip sonuçlandırmak, göreve başlayış işlemlerini yapmak,
(2) Memur personelin derece terfi ve kademe ilerlemesi terfi tarihlerini belirten listelerin takibi, onaylarının alınması. Maaşa etki yapan kıdem ve hizmet yıllarını tespit etmek,
(3) Memur personelin ücretsiz izin (askerlik, doğum sonrası, mazeret) göreve başlayış ve görevden ayrılış işlemlerini yapmak,
(4) Hizmet içi eğitimden beklenen amaçların gerçekleştirilmesi için izlenecek yolları gösteren eğitim stratejisine ilişkin düzenlemeler, Müdürlüğün teklifi üzerine Başkan tarafından tespit edilir. Belirlenen stratejiler çerçevesinde, diğer birimlerin görüşleri ile mevcut verilere göre belirlenecek ihtiyaçlar ve olanaklar göz önünde bulundurulmak suretiyle bir yıllık eğitim planları yapılmasını sağlamak,
(5) Memur personel ile ilgili her türlü işlemlerin bilgisayar ortamında kayıt altına alınmasının ve bilgilerin muhafazasını sağlamak,
(6) Memur personelin hizmet borçlanma ve intibak (S.G.K. tahsil değişikliği, askerlik süresi ve diğer mazerete dayalı süreler) işlemlerini yapmak,
(7) İlk ataması yapılacak memur personelin ilk işe giriş evraklarının (arşiv araştırması ve güvenlik soruşturması, sağlık kurulu raporu vb.) temin edilerek atamasının yapılması ve emeklilik sicil numarası internet ortamından almak,
(8) Belediyemizden naklen giden ve Belediyemize naklen atanan memur personelin özlük dosyalarının gittikleri kuruma devren gönderilmesi, gelenlerin ise dosyalarını teslim almak,
(9) Mahkeme ve duruşma kararlarının ilgililere tebliğini yaparak alınan tebellüğ belgelerini ilgili kurumlara göndermek,
(10) Memur Mal Bildirim Formu (Memur personelin mal değişikliklerinde bir ay içerisinde, sonu 0 ve 5'li yılların Şubat ayının son gününe kadar) ve Bilgi Formu (ilk işe giriş) düzenlenmesini sağlayıp muhafaza etmek,
(11) Personelin evlilik ve mahkeme kararı vb. nedenlerden kaynaklanan soyadı değişikliklerini S.G.K'ya bildirmek,
(12) Emeklilik hizmet yıllarını tamamlayanların ve emekliye ayrılmak isteyenlerin emeklilik işlemlerini yapmak,
(13) Hizmet Belgelerini düzenlemek,
(14) Memurların özlük dosyalarının korunması ve kurum sicil numarası esasına göre düzenlenerek arşivlemek,
(15) İzinlerini yurtdışında geçirmek isteyen memurların ilgili makamdan yurtdışı izin onayını almak,
(16) İzine ayrılan Müdürlerin izinli olduğu süre içinde görevini yürütecek personelin görevlendirme işlemlerini yapmak,
(17) Müdürlük mutemetliğinin gerektirdiği görevlerin ve ihtiyaç duyulan her türlü malzemenin, araç gerecin satın alma talebini yapmak,
(18) Müdürlüklerin önerileri üzerine adaylıkta bir yılını tamamlayan başarılı memur adayların asaletlerinin tasdikini, birinci yıl sonunda başarısız görülenin, birinci ve ikinci yıl arasında değerlendirilmesinin devamına, ikinci yıl sonunda sicil amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili amirinin onayı ile ilişikleri kesilmek, ilişiği kesilenlerin ilgili kuruma bildirmek
(19) Asaleti tasdiklenen memurların yemin etmeleri için gerekli işlemleri yapmak,
(20) Vefat eden memurların dul ve yetimlerine maaş bağlanması ve sağlık yardımına ilişkin işlemleri yapmak,
(21) Stajyer ve hizmetli personele görev verilerek takibini yapmak,
(22) Memurların Özlük haklarına ilişkin çeşitli kurumlardan gelen bilgi ve belge taleplerine gerekli yazışmalarla cevap vermek,
(23) Özlük dosyalarının Nakil, Emeklilik, Vefat, istifa vb. durumlarda sicil numarası sırası gözetilerek arşivlenerek muhafaza etmek,
(24) Memur personelin Hizmet sendikalarına üye olma ve istifa etme aşamalarında gerekli mevzuatı uygulamak,
(25) Memur Disiplin Kurulunu oluşturarak, disiplin kuruluna gönderilen evrak işlemlerini takip ederek, disiplin kararını yazıp, onaylatarak, disiplin defterine işlemek,
(26) Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49 inci maddesine göre sözleşmeli personel çalıştırılması hakkında gerekli işlemleri yapmak,
(27) İşçi ve memur personellerin ihtiyaç duyulması halinde Başkanlık Makamının oluruyla birimler arasında görevlendirme işlemlerini yapmak,
(28) İşçi personelin işe başlatma, görevlendirme, emeklilik, hizmet akdi feshi, istifa, mahkeme yazışmaları, kadro değişiklikleri gibi özlük işlemlerini yapmak,
(29) Engelli işçi, eski hükümlü ve terör mağduru kontenjanlarına alınacak işçilerin yasal çerçevede alım işlemlerini gerçekleştirmek,
(30) Her ay düzenli olarak Türkiye İş Kurumuna işgücü çizelgesini göndermek,
(31) İşyeri değişikliği yapılan işçilerin işe giriş bildirgelerinin internet ortamında (e-bildirge) SGK İl Müdürlüğüne gönderme işlemlerini yapmak,
(32) Toplu İş Sözleşmesi taslağının ve tutanaklarını hazırlamak,
(33) İşçi Disiplin Kurulunu oluşturarak, disiplin kuruluna gönderilen evrak işlemlerini takip ederek, disiplin kararını yazıp, onaylatmak,
(34) Müdürlükler tarafından gönderilen yıllık izinleri tetkik ederek onaylamak, mazeret izin ve ücretli, ücretsiz izinleri izin çizelgelerine işlemek,
(35) Çeşitli nedenlerden dolayı işten ayrılan personelin kıdem tazminatını düzenleyip, tetkik ederek onaya sunmak,
(36) İş kanununun ve Toplu-İş Sözleşmesi gereği oluşturulması gereken kurullarla ilgili işlemleri yapmak,
(37) Staj yapmak için kuruma müracaat eden lise, yüksekokul ve üniversite öğrencilerinin staj dilekçelerini kabul ederek, staja başlayacak öğrencilerin görevlendirme işlemlerini yapmak ve maaşlarının tahakkuklarını hazırlamak,
(38) Müdürlüğün her türlü gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve işlemi biten evrakların ilgili dosyalara kaldırılarak Müdürlüğün arşivinde saklamak,
(39) Personelleri ilgilendiren konularda Başkanlık Makamının imzasıyla genelgeler hazırlamak ve ilgili müdürlüklere dağıtım işlemini yapmak,
(40) Personellere kimlik kartı hazırlamak,
(41) Hizmet İçi Eğitim Programlarının ve diğer eğitimlerin organize işlemlerini yapmak,
(42) Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak,
(43) Müdürlükteki personellerin puantajlarını düzenlemek,
(44) Başkan ve Başkan Yardımcıları maaşlarının tahakkuklarını hazırlamak,
(45) İşçi maaş, ikramiye ve her türlü Sosyal Yardım ödemelerinin tahakkuklarını hazırlamak,
(46) Memur ve işçi maaşlarının tahakkuklarını hazırlamak,
(47) Memur sosyal denge ödemelerinin tahakkuklarını hazırlamak,
(48) Belediye personelinin, görevleri ile ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerinin artırılması, göreve ilişkin beceriler kazandırılması, davranışlarının geliştirilmesi, hizmet içinde yetiştirilmesi ve üst görevlere hazırlanması ile hizmette verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin sağlanması amacıyla, Belediye tarafından hizmet içi eğitim faaliyetleri yürütülmesini sağlamak,
(49) Her ay emekli keseneklerinin İnternet ortamında Emekli Sandığı'na (e-bildirge) gönderme işlemlerini yapmak,
(50) İcra dosyalarının takibini ve işlemlerini yapmak,
(51) Başkanlık Makamınca ödüllendirilen işçi veya memur personellerin ödeme evraklarını hazırlamak,
(52) Her ay SGK aylık primlerinin internet ortamında (e-bildirge) SGK İl müdürlüğüne gönderme işlemlerini yapmak,
(53) Müdürlüğün, diğer birimlerin görüşlerini de alarak hazırlayacağı yıllık eğitim programı, Başkanın onayı ile yürürlüğe koymak,
(54) İlgili kurum ve kuruluşların organize ettiği şehir dışı seminerlere, konusuna uygun olarak ilgili personelin katılımının organizasyonun ve takibini yapmak,
(55) Eğitim planı çerçevesinde; eğitim konularını, eğitime tabi tutulacakları, gösteren yıllık eğitim programını hazırlamak,
(56) Her düzeydeki Belediye personelinin eğitimi amacıyla, hizmet içi eğitim programları düzenlemek. Bu programların, Belediye personelinin eğitim ihtiyaç ve türüne göre, Belediyede veya yurt içindeki ya da yurt dışındaki kuruluşlarda uygulanmasına da olanak sağlamak. Söz konusu eğitim bedelleri Belediye bütçesinden karşılamak,
(57) Personelin disiplin soruşturması ile ilgili yürütülen gizli yazışmaların tebliği yapılması ve soruşturma neticesinin gizli evrak defterine işlenmesi,
Hukuk İşleri Servisinin görevleri
MADDE 9-
(1) Dursunbey Belediyesi adına yargı mercilerinde dava ikame etmek; Belediyeye karşı açılmış adli, idari ve vergi mahkemelerindeki her türlü davada Belediyeyi savunmak, davaları yürütmek ve neticelendirmek.
(2) Dursunbey Belediyesi adına icra takibi yapmak, Belediyeye karşı açılan icra takiplerini yürütmek ve neticelendirmek.
(3) Belediye Başkanınca verilen vekâletnamedeki sınırlar içinde Belediye Başkanı adına Yargı mercileri, Hakemler, Arabulucular, İcra Daireleri ve Noterlikler nezdinde Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek.
(4) Belediye faaliyetlerinin hukuka uygunluğunu temin için; hukuki bakımdan tereddütlü olan konularda Belediyenin ilgili birimlerince sorulan hususlarda, istişari mahiyette hukuki görüş bildirmek.
(5) Dursunbey Belediyesini ilgilendiren konularda; gerektiğinde ilgili merciiler nezdinde her türlü yazışmaları yapmak ve suç duyurusunda bulunmak.
(6) Hukuk Servisinin görevleriyle ilgili konulardaki tebligatı tebellüğ etmek, ilgili mercilere iletilmesini sağlamak, ilgili mercilerin verecekleri bilgiler doğrultusunda hukuki olarak gerekli işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak.
(7) Mahkeme ilamlarının gereğinin yapılması için ilgi Belediye birimine ilamın gönderilmesini sağlamak.
(8) Belediye aleyhindeki Mahkeme kararlarının temyiz edilmesine fayda görülmemesi halinde, keyfiyetin Belediye Başkanı takdirine sunulmasını ve alınacak onay doğrultusunda hareket edilmesine sağlamak.
Sorumluların görevleri
MADDE 10-
(1) Görevi gereği kendine havale edilen işleri mevzuat esaslarına göre yapmak,
(2) İşlerini plan ve programa bağlayarak iyi bir şekilde yapılmasını, vaktinde bitirilmesini sağlamak,
(3) Emrindeki personele iş dağıtımı yaparak onlara görev vermek ve sonuçlarını almak,
(4) Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütmek,
(5) Birime gelen evrakları teslim alıp, sınıflandırıp amirin bilgisine vermek,
(6) Üstlerinden aldığı emir ve görevleri yerine getirmek.
Müdürlük Yetkisi
MADDE 11- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca ve Başkan Yardımcı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün Sorumluluğu
MADDE 12- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanınca ve Başkan Yardımcı tarafından verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 13-
(1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil etmek,
(2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenlemek,
(3) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1. Sicil ve Disiplin amiridir.
(4) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
(5) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak,
(6) Belediyenin istihdam yönetimi, işgücü planlaması ve organizasyonu performans değerlendirme, öneri ödül sistemi, kurum personeline yönelik hizmet içi eğitim ve diğer eğitim faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde yönetimce belirlenmiş prensiplere uygun olarak planlamak, organize etmek ve yürütmek, bu amaçla öneriler hazırlamak, araştırmalar yapmak, tüm birimlerin uyum içinde çalışabilmesi için eleman seçim ve yerleştirmesini yapmak kendisine bağlı elemanların eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve eğitimlerini sağlamak sureti ile birim içi verimi arttırmak, personele yönelik verimi arttırıcı çalışmalar yapmaktan Başkanlık Makamına karşı sorumludur,
(7) Birim personeli ile üst idare arasındaki koordinasyonu sağlamak,
(8) Belediyenin genel işleyişi çerçevesinde birimi ile ilgili proje ve hizmet çalışmalarını yürütmek,
(9) Müdürlük hizmetlerini yürütürken diğer kamu kurumları ile koordinasyonu ve işbirliğini sağlamak,
(10) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,
(11) Emirlerini kademe atlamadan iş ile ilgili kendisine doğrudan bağlı çalışanlara vermek,
(12) Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, makine, işyeri ve teçhizatın planlamasını yapmak,
(13) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlamak,
(14) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak yapmak, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine vermek,
(15) Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut organizasyon şeması, iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun kadrosunu organize etmek,
(16) Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati göstermek,
(17) Sicil amiri sıfatı ile personelin performans değerlendirmelerini yapmak ve gizli sicil raporlarını tanzim etmek,
(18) Mer'i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak,
Sorumluların Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 14-
(1) Görev ve çalışmaları yönünden biriminin müdürüne karşı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak,
(2) Personelin mesai saatlerine uymasını sağlamak,
(3) Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol etmek,
(4) Belediye Başkanı'nın, Başkan Yardımcısı'nın ve Müdürünün gözetimi ve denetimi altında, mer'i mevzuat gereği biriminin; sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri yapmak,
(5) Başkanlığın amaçlarını ve genel erini kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği derecede bilmek, genel stratejilerin uygulanmasını devamlı olarak izlemek, amaçlara uygunluğunu araştırmak, genel stratejilerde yapılması gereken değişiklikleri bildirmek,
(6) Personelin çalışma şevkini kıran ve verimini düşüren faktörleri tespit etmek, kendi imkânları ve bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanları halletmek, üst kademlerce alınması gereken tedbirler için verim düşüşü veya başka menfi sonuçlar doğmadan amirine bildirmek,
(7) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek,
(8) İş gücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtmek. İş ve işlerin buna uygunluğunu denetlemek,
(9) Astlarının sorularını kesin olarak cevaplandırmak, gereken kararları süratle almak ve bildirmek,
(10) Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik etmek,
(11) Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol etmek,
Büro Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 15-
(1) Birime gelen evrakları teslim almak, sınıflandırmak ve kaydettikten sonra amirin bilgisine sunmak,
(2) Amiri tarafından kendisine yazılmak üzere verilen iç ve dış birimlere gönderilecek yazıları, resmi yazışma kurallarına uygun olarak yazmak,
(3) Düzenlenen evrakları kayıt işlemlerinden düşerek tertip ve düzen içerisinde dosyalamak ve gerekli süre içerisinde arşivde saklamak,
(4) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamak,
(5) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmak,
(6) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer'i mevzuata riayet etmek,
(7) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamak,
(8) Eş düzeydeki pozisyonlarla amirinin bilgisi dâhiline koordinasyonu kurmak,
(9) Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mer'i mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirmek,
(10) Görevlerin ifa ve icrasında, ilgili mer'i mevzuat hükümlerine uygun davranmak,
(11) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak,
(12) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim etmek, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak,
(13) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlamak ve amirine vermek,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin Planlanması
MADDE 16- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 17- (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği
MADDE 18-
(1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
(4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE 19 –
(1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür' ün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; memur, Müdür parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜMEvraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem
MADDE 20 –
(1) Müdürlüğe gelen evrak, müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Havale edilen evraklar sistemden sonuçlandırılır.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 21-
(1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından büro personeli ve ilgili amiri sorumludur.
İşlem Dosyaları
MADDE 22-
(1) Memur Özlük dosyaları
(2) Sözleşmeli Personel Özlük dosyaları
(3) İşçi Özlük dosyaları
(4) Şirket Personeli Özlük dosyaları
(5) Meclis Üyeleri dosyaları
(6) Sicil raporları dosyaları
(7) Sözleşmeli Personel Bakanlık yazıları dosyaları
(8) Memur Mal Bildirim dosyaları
(9) Belediye Başkanları Ödenekleri dosyaları
(10) Banka Promosyon belgeleri dosyaları
(11) Sosyal Denge Sözleşmeleri dosyaları
(12) Memur Giyim dosyaları
(13) Kefalet aidat dosyaları
(14) Hizmet içi Eğitim dosyaları
(15) Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği dosyaları
(16) KVKK dosyaları
(17) SSK yazıları dosyaları
(18) Müdürlüklerin SGK Bildirgeleri dosyaları
(19) İşçi giriş ve çıkış bildirim listeleri dosyaları
(20) Emekli Kesenekleri dosyaları
(21) Emeklilik işlemleri dosyaları
(22) Memur Disiplin Cezaları dosyaları
(23) Sözleşmeli Disiplin Cezaları dosyaları
(24) İşçi Disiplin Cezaları dosyaları
(25) Şirket Disiplin Cezaları dosyaları
(26) Memurluktan çıkarılanlar dosyaları
(27) Nakil Gelenler dosyaları
(28) Nakil Gidenler dosyaları
(29) Memurluk için müracaat başvuru dosyaları
(30) Sözleşmeli personel alımı için başvuru dosyaları
(31) İşçi alımı için başvuru dosyaları
(32) Şirket personel alımı için başvuru dosyaları
(33) İŞKUR ile İlgili dosyalar
(34) İŞKUR’umu dosyaları
(35) Gelen – Giden yazılar dosyaları
(36) İşçi Vizeleri – Dizi Pusulaları dosyaları
(37) Mahalle dosyaları
(38) Belediye Başkanlığına dosyalar
(39) Katma Değer Vergisi dosyaları
(40) Damga Vergisi dosyaları
(41) Muhtasar Beyanname dosyaları
(42) Emlak Vergisi dosyaları
(43) Avans dosyaları
(44) İş Güvenliği dosyaları
(45) Mahkeme dosyaları
(46) Arabuluculuk dosyaları
(47) Denetim Raporları dosyaları
(48) Müdürlük Takip Çizelgeleri dosyaları
(49) Stajyer Öğrenci dosyaları
(50) Öğrenci Belgeleri dosyaları
(51) Denetimli Serbestlik dosyaları
(52) Memurların Sendika dosyaları
(53) Sözleşmeli Personelin Sendika dosyaları
(54) İşçilerin Sendika dosyaları
(55) Şirket Personeli Sendika dosyaları
(56) Memur Sendika Sözleşme dosyaları
(57) Sözleşmeli Personel Sendika Sözleşme dosyaları
(58) İşçi Sendika Sözleşme dosyaları
(59) Şirket Personeli Sendika Sözleşme dosyaları
YEDİNCİ BÖLÜM Denetim
Denetim, Personel Sicil ve Disiplin Hükümleri
MADDE 23-
(1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(3) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vb. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan dosya tutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜMÇeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 24- (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Kaldırılan Yönetmelik MADDE 25- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi, 11.09.2020 tarih ve 78 sayılı Meclis Kararıyla kabul edilen İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Yönetmeliği'ni yürürlükten kaldırır.
Yürürlük
MADDE 26- (1) Bu Yönetmelik hükümleri; Dursunbey Belediye Meclisinin kararından sonra belediye internet sayfasında yayımı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Dursunbey Belediye Başkanı yürütür.